Qurratu A’yun

Rabbana hablana min azwaajina, wadzhurriyyatina qurratu a’yun, waja ‘alna lil muttaqiina imaama… Inilah antara doa yang baik kita amalkan samada kita belum berumah tangga mahupun sudah mempunyai cahaya mata. Ia menyampaikan mesej yang jelas pada Tuhan yang Maha Agung akan pengharapan kita terhadap keluarga serta zuriat yang bakal kita bina kelak.

seperti itu jugalah ana mengharapkan pembinaan anak yang soleh wa musleh dengan akhlak yang terpuji serta akidah yang benar disisiNya agar kelak membuahkan keimanan yang mantap serta taqwa yang subur padaNya. Moga Allah memelihara iman dan taqwaku, suamiku serta anak2 kami…ameen..

Buat tatapan antum semua, ni gambar ahna latest. Suka ana tgk gmbr ni. Masa ni ana nk solat pastu ajak ahna sekali. Pakaikan dia tudung labuh ana yang besar tu…hihi๐Ÿ˜€ suke betul dia sampai masa main2 pun nak jugak pakai tudung tu. So sekarang kalau ajak solat selalu dia cari2 tudungnya. Pastu bila ummi baru je angkat takbir kakak dah pun sujud lame tak bangun2…solat sendiri anak ummi ni ye๐Ÿ˜‰

kakak kyusyuk je hihi…

masa ni kakak ngomel2 sebab adik duk tempat dia nak sujud. macam2 dia ckp tapi ummi je yang tak faham๐Ÿ˜›

ummi dah siap solat๐Ÿ™‚

Ahya pun alhamdulillah dah cepat dan faham byk benda sekarang. dia lah yang paling awal tadah tangan bila babah selesai wirid lepas solat…baca doa lah tu…pandainya ahya. Kadang2 adik pun sama ikut solat. Samalah cam kakak dia …awal2 berdiri tu tak semena2 terus sujud…hmm~anak2 ummi babah jadi anak solehah ye sayang…jangan tinggal solat…Allah marah…jaga akhlak, jaga peribadi, jaga tingkah laku, moga menjadi penyejuk mata ummi dan babah….ameen ya rabbal alameen

This entry was posted in DIARI KEHIDUPAN KAMI and tagged . Bookmark the permalink.

3 Responses to Qurratu A’yun

  1. wani says:

    comey ahya…kene pin kan kat bawah ke tudung tu ct? ke memang kepala siti ngan ahya sama saiz..hehe

  2. ctaf05 says:

    hehe…ewah2 kak wani ni…๐Ÿ˜›
    belum anak dara lagi tu…kecik lagi mukenye hikhik
    tentulah kena pin kak…๐Ÿ˜€

  3. fami says:

    wahh chomel bangat anak sedara saya nih.. kelihatan molek sungguh …

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s