Category Archives: DIARI KEHIDUPAN KAMI

Ulang tahun ke 4

Tanggal 5 jun 05 tarikh yang sangat bermakna buat kami, alhamdulillah setelah 4 tahun mendirikan baitul muslim ini, allah kurniakan kami dengan pelbagai berkat dan rezki. 2 puteri, ahna (3tahun) dan ahya (hampir 2 tahun) menjadi penyeri2 yang menyejukkan mata … Continue reading

Posted in DIARI KEHIDUPAN KAMI | 9 Comments

Praktikal…

bismillahirrohmanirrohim Semalam hari Khamis..macam biasa ada kelas bahasa Jepun. Esok sabtu ada kelas juga tapi di Kouminkan. Hari Rabu pun ada kelas di daigaku. Tapi cuma sejam, pembelajaran pun ringan dan mudah tangkap dan faham. Sensei sebut sebiji2 butir katanya. … Continue reading

Posted in DIARI KEHIDUPAN KAMI | Leave a comment

Ahya menerima ujian…ummi juga..

bismillah Harini anak2 dah mula masuk hoikuen setelah yasumi selama  3 hari.  Hisashiburi..anak2 sedikit menangis mungkin dah lama cuti jadi x biasa dengan keadaan tu. Dari Fukuoka Ahya kurang sihat, batuk2 kuat, lagi nafas pun berbunyi2 macam asma. Tadi jam … Continue reading

Posted in DIARI KEHIDUPAN KAMI, TAZKEERAH | Tagged , | Leave a comment

PnK di Yamaguchi

bismillah.. Salam dan selamat sejahtera semua… aaaa…akhirnya…. uhhu~~~ tentu ada yg sebut macam kat atas tu bila masuk blog ana ni. Punyalah lame x update. Afwan bagi sesiapa yang sering bertandang tapi asyik tengok entry sama je. Baru2 ni (16&17 … Continue reading

Posted in DIARI KEHIDUPAN KAMI, TAKLIF | Tagged | 3 Comments

Kenapa perlu bermula dan tunjukkan contoh terbaik?

bismillahirrohmanirrohim… Alhamdulillah harini telah bermula hari2 yang agak mencabar untuk Ahna wa Ahya. Mereka dah masuk hoikuen (nursery). Ahna bukan main suke lagi sampai bila ana nak ambil bawa pulang dia rengek2 nak tinggal. Adik pula lain ceritanya. Dari mula … Continue reading

Posted in DIARI KEHIDUPAN KAMI | 2 Comments

Mengumumkan~

bismillahirrohmanirrohim… InsyaAllah sedikit penguman ringkas dan padat dari ana 😀 . Seperti yang akhi ada beritahu pada posting yang lepas, kami agak sibuk kebelakangan ni….sibuk di alam maya 😛 . Alhamdulillah setelah bertungkus lumus selama lebih seminggu, tercapai jugak niat … Continue reading

Posted in DIARI KEHIDUPAN KAMI | 3 Comments

Kak Na dik Ya

Salam semua, Maaf agak sibuk kebelakangan ini, menguruskan sesuatu, insyaallah hasilnya akan dipaparkan dalam masa terdekat. Hari demi hari masa berlalu, melihat telatah anak2 yang semakin membesar. Ahna dah hampir masuk 3 tahun dan ahya pula hampir 2 tahun. Beberapa … Continue reading

Posted in DIARI KEHIDUPAN KAMI | Tagged , , , | 2 Comments